Revel Bikes - Starten

Revel Bikes - Starten

Da vi startet samarbeidet med Revel Bikes så jobbet vi på Star Motor.

Vi ønsket agentur på et eget merke.
Revel var helt nytt, men fremsto som et friskt pust.
Det var en stor gamble, særlig uten å ha prøvd syklene selv.

Men de to anmeldelsene som hadde kommet var positive, og etter noen samtaler med eieren av både Revel og Star Motor bestemte vi oss for å satse!

Det var litt over én mnd, hvor vi hadde det veldig gøy med å tease Revel Bikes Norge, men forståelig nok var det mye spenning, og litt uro knyttet til det.
Vi hadde nettopp bestilt en hel demo-flåte, og sykler til å ha på lager.. Uprøvd..

Spenningen var derfor stor når FedEx meldte at det var en forsendelse til oss i tollen.
Dagene har sjeldent vært SÅ lange som når man ventet på å få de i hus. Men så kom til slutt dagen. Det var bursdag, julaften og navnedag, på en og samme tid.

Man forstod dermed fort når man pakket ut at disse rammene er noe helt spesielt. Alle formene, detaljene i designet og lakken, man forstod, og følte at dette var noe som var lagd med omhu.

Men vi hadde fortsatt ikke prøvd de.
Og det tok en liten stund.
Vi skulle pakke til Trail Camp på @trailheadnesbyen
Heldigvis fikk vi bygd, men ikke prøvd.
Vår Rascal ble bygd opp med de eneste 29" dekkene vi hadde tilgjengelig. Et par dekk som var SÅ gamle, harde og dårlige at det kjentes ut som å sykle på såpestykker. Den ble dermed ikke lånt ut som demo..
Rail’en var bygd opp som privat sykkel med drømme-spec’et, og det var derfor blandede følelser rundt å la hvem som helst ta «jomfruturen» på det helt nye smykket. Vegard kom tilbake med oppripet ytterbein på gaffel og da var det fritt frem, skaden hadde skjedd. Men han likte sykkelen veldig godt sa han... Ok.. Håpte vi... Så prøvde flere… Som kom tilbake med STORE smil om munnen… Og flere… Vi begynte å få en god følelse..

Trail Camp kom og gikk, og ukene etter fikk vi prøvd selv..Vi forstod fort at vi hadde funnet noe helt spesielt.

Følelsen CBF plattformen gir er helt unik. Sykkelen beveger seg i vandringen, samtidig som du blir dyttet fremover. Det kjennes ut som at du skulle mistet mer drivkraft enn det man gjør… Det er skikkelig rart… Rail, som er 27,5, ruller like smooth over ting som en 29"...
Det er vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva som er så bra med Revel sine sykler. Det er for oss hele opplevelsen. Følelsen fra første gang man ser en. Tråkker, triller, hopper.
Dette er sykler som vil, som er med, og som overrasker.
De vil mer og mer, større og større, og det er smittsomt!
Syklene overrasker deg, og plutselig overrasker du deg selv.

I dag er vi utrolig takknemlige, og glade for at vi valgte Revel.
Når vi fikk beskjeden om at Star Motor ikke ville drive videre var det TO dager siden eieren og markedssjefen i Revel hadde vært på besøk hos oss.
Vi hadde vært på Hakadal enduro, syklet i Hafjell Bike Park, og hatt en skikkelig kul langhelg. Det å så skulle ringe å si «Hei… De planene vi hadde om «pilotprosjekt» for innredning og shop-in shop… Det må vente… Alt må vente…» satt langt inne.. Men de støttet oss, selv når vi ikke visste hva vi skulle, så viste de oss tillit og var løsningsorienterte.

Noen ting har gått etter planen, andre ting har ikke det.
Vi håper VIRKELIG at vi finner en løsning for å gjøre roadshow som planlagt denne sommeren,
slik at så mange som mulig kan få prøvd Revel syklene våre.
Men slik ting ser ut nå må vi ta en dag om gangen og følge råd gitt fra myndighetene.
Har du spørsmål om Revel Bikes, eller demo, ta kontakt!!

Stay safe!